dinsdag 14 september 2010

Eerste week in Duitsland

Alles loopt tot nu toe goed. Ik heb vier dagen gelogeerd en doorgebracht in Düsseldorf, waar ik wel zeer gastvrij ben opgevangen. Vandaag (14 september 2010) heb ik 20 kilometer gelopen van Düsseldorf naar Leverkussen. Daar werd ik ook weer met bloemen ontvangen.
Ik logeer weer bij een leuke Koerdische familie en overal waar ik kom kennen de Koerden mij al, via RoJ TV en vooral Yeni Özgur Politka.
Afgelopen weekend heb ik besloten om precies 1000 kilometer voor de vrijheid van Öcalan te lopen in plaats van de voorgenomen 825 km. Gisterenavond hebben de Koerden van de Koerdische Vereniging van Düsseldorf mijn besluit aan Yek-Kom verteld en vandaag heb ik mijn nieuwe plan in Leverkussen ook aan de journalist van Yeni Özgür Politika verteld.
Ik wil het liefst mijn finish maken voor het Duitse parlement (de Bondsdag) in Berlijn om twee redenen:
Mijn eerste contact met de Koerden was in Berlijn-Dahlem bij de Nederlandse Kerk en mijn eerste demonstratie voor de vrijheid van Serok Apo was voor het Duitse parlement in Berlijn op donderdagmiddag 31 mei 1999. Hopelijk worden deze plannen goedgekeurd en ondersteund.
Tot een volgende keer!





2 opmerkingen:

  1. Hey Henri,
    Düsseldorf; een prachtige stad! Heb je daar nog openbare bijeenkomsten gehad o.i.d.?
    Als je in Berlijn wilt eindigen, veranderd dan een groot deel van je route? Lijkt me lastig, dat je onderweg ook nog zaken moet regelen. Of heb je daar iemand voor?
    Succes verder.
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Henri,
    Ook ik wil je veel succes wensen bij het wijzigen van je plannen. Wel een mooi idee, hopelijk gaat het je ook lukken goedkeuring te krijgen.
    Blij te zien, dat de loop tot nu toe goed verloopt en de foto's te zien. Ziet er vriendelijk en hartverwarmend uit. Fijn al die steun, dat zal je de moed geven om door te gaan. Ook vanuit het Inloophuis, Van Slichtenhorststraat, alle goeds en succes gewenst. Hartelijke groet, Rosa

    BeantwoordenVerwijderen