maandag 1 november 2010

TUSSEN KEULEN EN PARIS ligt de weg naar de ADVOCATEN van OCALAN in KOERDISTAN.

Ik heb vandaag op de Reformatiedag, zondag 31 oktober 2010, vanuit Leuven 21 kilometer naar Brussel gelopen voor de vrijheid van Ocalan. Bij de Koerdische Vereniging kreeg ik weer een warm onthaal. Na acht jaar was ik weer terug bij de Koerdische Vereniging te Brussel en het deed mij heel goed om oude bekenden tegen te komen.
Op Belgisch grondgebied kwam ik trouwens al aan op vrijdag 29 oktober vanuit Parijs met de auto (425 kilometer) naar Luik, waar - in de Koerdische Vereniging aldaar - een grote menigte mj met bloemen opwachtte. Op zaterdag 30 okober 2010 ben ik in de regen vanuit Tienen in Vlaams Brabant naar Leuven gelopen, waar ik ook met bloemen werd ontvangen. Mijn vrijheidsloop voor Ocalan naar Brussel had een extra lading omdat ik in Brussel vijf maanden lang actief was voor de Koerdische zaak in 2002 totdat ik eind
januari 2003 door de federale politie (in opdracht van staatsveiligheid) werd gearresteerd wegens verdacht lidmaatschap van de verboden PKK. Twee weken zat ik gevangen en werd ik niet goed behandeld. Ik heb mijn handtekening niet gezet voor het feit dat ik lid zou zijn van de PKK. Na de twee weken gevangenschap werd ik in de nacht van 10 februari 2010 in een civiele auto de grens overgezet bij Essen-Roosendaal. Helaas tot mijn spijt deed ik zes jaar niets meer voor de vrijheid van Ocalan. Echter een jaar geleden besloot ik weer voor de vrijheid van Ocalan te vechten op een sportieve wijze in combinatie met een politieke lobby.
De intocht vandaag te Brussel voor de vrijheid van Ocalan is een soort zegetocht, omdat ik weer de moed heb om vrij en onverveerd openlijk te verklaren dat Ocalan vrij moet komen. In Brussel heb ik afspraken hiervoor met het Europees Parlement en het Belgisch nationaal parlement (plus de Belgische pers). Ik slaap nu de komende week bij het Koerdische Parlement in Ballingschap te Brussel.


Vandaag is de teller van de vrijheidsloop van Ocalan op 753 kilometer gekomen de laatste 17 dagen heb ik zowel hardlopend als met de auto en de trein vele kilometers afgelegd door Zwitserland en Frankrijk.
16 oktober 2010  : 31 kilometer Bern
18 oktober 2010 : 26 kilometer Straatsburg
20 oktober 2010 : 20 kilometer Mulhouse
22 oktober 2010 Geneve naar de UNO (de mooiste tocht; 23 kilometer langs het meer van Geneve.)
23 oktober 2010 terug naar Basel (interview met ROJ TV en terug naar Mulhouse).
25 okober 2010  met de auto vanuit Mulhouse naar Lyon 450 kilometer en daana in de namiddag 23 kilometer door het centrum van Lyon gelopen met een zware wind tegen over de brug bij de rivier de Rhone. Mijn bril vloog bijna de Rhone in.
Op 26 okober vroeg uit bed en met een Koerdische jonge vrouw om 8.00 in de morgen de trein genomen naar Parijs ongeveer 350 kilometer. Vanaf het centraal station met de metro naar Parijs Noord departement 95 Koerdische vereniging.
27 oktober 2010 : 20 kilometer vanuit Parijs Noord naar Parijs centrum op een prachtige zonnige dag met een gemoedelijke zuidewind tegen.
28 oktober 2010  : 21 kilometer door het centrum van Paris midden op de weg onder begeleiding van 10 Koerdische jongeren die op gehuurde fietsen reden met vlaggen van Ocalan terwijl in Parijs werd gestaakt en de stakers demonstreerden.
De komende dagen wil ik nog 75 kilometer rond Brussel afleggen. Dan haal ik mijn eerste doel (de 825 kilometer). Daarna wil ik nog 50 kilometer vanuit Brussel naar Antwerpen hardlopen.
En mijn laatste 125 kilometer wil ik op Nederlandse bodem via Goirle, Tilburg Breda, Goes, Middelburg, Zierkzee, Rotterdam naar Den Haag afleggen. Ik hoop op zondag 21 november 2010 met 1000 kilometer voor de vrijheid van Ocalan voor het Vredespaleis in Den Haag te finishen.
Afgelopen vrijdag 29 oktober 2010 stond in de Koedische krant POLITIKA dat ik naar Koedistan wil om advocaten van Ocalan te ontmoeten. Vandaag heb ik deze wens voorgelegd aan KON-KURD te Brussel en aan de Serok-voorzitter Remzi Kartel. Remzi Kartel gaf aan dat ik naar Koerdistan mag en dat Fed-Kom Nederland het mag regelen; ook mijn wens om naar Berlijn en Stokholm te gaan.
Ik kan nu met recht zeggen dat TUSSEN KEULEN en PARIJS de weg naar de ADVOCATEN van OCALAN ligt in Koerdistan.
Tot slot moet ik eerlijk bekennen dat ik het woord YEK KOM uit het land Duitsland al mis

1 opmerking:

  1. Hey Henri!
    We lezen nog steeds mee dus hoogste tijd om een berichtje te plaatsen. Fijn dat het goed is in Belgie nu op naar Nederland!!
    Respect voor wat je doet.
    In Arnhem ben je natuurlijk weer welkom voor een portie spaghetti of als je dat liever hebt een Hollandse stamppot. Theodoor & Else

    BeantwoordenVerwijderen